mandag den 1. oktober 2012

Mysli med banan og kokos


Jeg har længe været kæmpefan af mysli. Det er SÅ svært at få forbi morgenmadsprodukterne i supermarkedet uden at smide en ny slags mysli i kurven. Alle de mange forskellige slags med knas, uden knas, med frugt og fuldkorn og sukker eller chokolade og tørret bananer, glem ikke rosinerne og de tørrede dadler, for slet ikke at nævne hasselnødderne og kokosflagerne. Jeg kunne blive ved. Jeg har endnu ikke fundet min ynglings, så derfor afprøver jeg ofte nye opskrifter for at opnå et næsten 100% tilfredsstillende resultat. Jeg er meget kritisk, for morgenmaden er mit ynglings måltid, og hvis ikke jeg får min mysli, bliver jeg gnaven. Hvis det stod til mig, kunne jeg snildt spise mysli både til morgen, middag og aften. Med denne mysli får man en frisk, dog lidt tung knasende konsistens med en meget dominerende smag af banan.

Ingredienser:
1 most banan
1 dl kokosmel eller flager
2 spsk. appelsinjuice
3 spsk. Ahornsirup
1 spsk. Honning
1 spsk. Vaniljesukker
200 gram gorvvalsede havregryn
Valgfrie nødder og tørret frugter

Sådan gør du:



Kom de grovvalsede havregryn over i en skål og tilsæt evt. mandler, hasselnødder eller anden form for nødder, det er valgfrit.


På en anden tallerken moses bananen.


Så tilsættes vaniljesukker og blandes godt sammen med.


Derefter kommes siruppen over i, og blandes ligeså godt.


Nu hældes bananmassen over i skålen med de grovvalsede havregryn, hvorefter kokus tilsættes.


Nu mangler der bare lidt honning og en sjat juice.


Massen røres godt sammen, men efterlad gerne klumper, hvorefter den fordeles på en bageplade og sættes øverst i 200 graders varm ovn i 8 min. Husk at røre rundt efter ca. 5 min så kanterne ikke bliver sorte.


Tag blandingen ud af ovnen og nyd den som snack elle på yoghurten, når det er afkølet og sprødt. Den kan holde sig i a. 1 uge. Mhh. Du kan også blande lidt kakaopulver i, hvilket den oprindelige opskrift siger. Det udskiftede jeg med kokos, men banan og kakao er stensikkert også en god kombination. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar