søndag den 5. maj 2013

Æblesmoothie med mango og vanilje


Jeg lover at det bliver den sidste smoothie på bloggen i denne uge. 3 på stribe, så er der i hvert fald lidt at vælge imellem, og faktisk er det denne her, som jeg syntes blev allermest vellykket. Igen har jeg brugt ingefær, som virkelig giver et ekstra kick i eftersmagen og æblernes sødme komponeret af vaniljens enestående, kræftfulde smag skaber den perfekte enhed. Og glem ikke mangoen – den flytter oplevelsen op på et, om muligt, endnu højere niveau. Jeg anbefaler at du straks smider hvad du har i hænderne og drøner op i supermarkedet for at købe følgende:

Ingredienser:
4 æbler
1 banan
3 dl græsk yoghurt
2 dl æblejuice med frugtkød
2 tsk. revet ingefær
lidt presset citron
2 vaniljestænger
1 pose mango/æble – smoothie blanding (frossen)

Sådan gør du:


Læg ingredienserne frem på bordet


Riv ingefæren og gør resten af frugterne klar


Kom det hele over i en Kitchen Aider og blend


Når massen er homogen er den færdig.


Smoothien smages til og hældes derefter over i glas.


De serveres i solen.


Jeg anbefaler at lave den på en varm dag. Det er friskt og lækkert og meget sommerligt.


Familien var enige i at det var den hidtil bedste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar