søndag den 27. januar 2013

Lakseruller


Det var en hyggelige aften med en god veninde, min søster og min mor. Min veninde og jeg havde arbejdet om eftermiddagen og vi havde aftalt at hygge med tapas bagefter. Hun er også selv meget glad for at stå i køkkenet. Faktisk er opskriften på pandebrød, også her på bloggen, fra hendes mor. Hun medbragte hjemmedyrket rodfrugter og ellers gik vi i gang med at tilberede alt lige fra butternut squash, rodfrugte-deli, parmasvøbte bønner og fetafyldte mini-tomater til nøddebund med hindbærcreme og friske frugter. Alt smagte fantastisk. Men disse lakseruller overgik forventningerne, da det faktisk var noget af det allerletteste. De skulle ikke engang i ovnen! Det sprøde fra løgene, det cremede fra yoghurten, det salte fra laksen og det syrlige fra persillen. Perfekte komponenter – en opgradering ville dog være at bage sine egne pandekager.

Ingredienser (15 stk.)
5 stk. laks
2. dl. Græsk yoghurt 2%
salt og pepper
2 mexicanske pandekager
valgfrit krydderi
1 rødløg
helbladet persille

Sådan gør du:

Læg to madpandekager på et smørebræt


Bland græsk yoghurt, salt, pepper og valgfrit krydderi.


Fordel massen på pandekagerne.


Løgnene svitses på panden eller i en gryde sammen med lidt olie.


Laksen fordeles.


Kom helbladet persille på pandekagerne.


Til sidst løg, og så rulles de, hvorefter de kommes i køleskabet indtil servering. Jeg kom kun løg i en af rullerne, hvilket var passende da nogle i familien fortrækker uden.


Og skæres i små bidder, så de kan serveres som foret eller på en tapas tallerken.

Dem med løg smagte bedst. Man kan jo også komme avokado/guacamole i. Jeg er sikker på at lufttørret skinke eller hvid fisk også ville gøre det fantastisk. Eksperimenter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar