onsdag den 26. september 2012

Pasta a' la Cabonara (med rejer)

Jeg elsker denne ret, dog med lidt ændringer da jeg ikke er de største soltørret tomat - elsker. Mit resultat kom ikke til at ligne det på billedet men den smagte alligevel Gudeskønt. Den er nem at lave og jeg kan meget anbefale den til alle jer der ligesom mig elsker at forkæle sig selv på en nem men eksklusiv måde. Og så selvfølgelig til jer med et stort hjerte for god fisk og pasta.

Ingredienser (til to personer)
250 g tørret pasta
 (jeg brugte normalt bacon som jeg skar)
1,5 dl grøntsags bullion
Salt og peber
semi-dried tomater
100 g. tigerrejer (store eller mellem)

Sådan gør du:
Pastaen koges som anvist på pakken. Baconternene eller strimler steges sprøde på panden.

Bouillonen koges op, og pastaen vendes i.
Gryden tages fra varmen og rejer, æggeblommer, parmesan, timian og hvidløg tilsættes.
Der smages til med salt og peber.
Serveres straks evt. med grofthakkede semi-dried tomater.(bedre uden syntes jeg) . Jeg tilsat lidt fløde for at gøre pastaen lækker cremet. Servér den med noget lækkert salat som tilbehør. og GLÆD dig !

Jeg lavede den på en grå efterårsdag i mit sommerhus med familien. Det var den perfekte afslutning på en god dag med både gåtur til Vesterhavet og Skagensbesøg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar