mandag den 18. marts 2013

Sandwichen


De sidste to uger har jeg været i Tyskland på udveksling, hvilket skyldes den meget stille tid på bloggen. Det var en sindssygt fed tur og selvom det gav nogle procenters fravær og en hel del Zahne og Butter samt intet motion, var det det hele værd. Den største udfordring må have været ikke at lave mad. Jeg boede hos en virkelig sød familie der tillod mig at lave næsten al det mad jeg kunne jeg tænkte mig, men tiden var knap med det meget stramme program, hvilket desværre resulterede i ingen madlavning. Kun den sidste aften med fællesspisning fik jeg lov at udfolde mig gennem en stor grøntsags tærte og en god gammeldags dansk æblegrød som både danskere, tyskere og forældre samt lærere var rigtig glade for. Den tysker jeg boede hos kommer tilbage om et par uger sammen med de 9 andre tyskere som mine danske venner boede hos. Jeg glæder mig meget.
Men dette blogindlæg handler om noget helt andet. Sandwich. Det undrer mig at jeg ikke har blogget om retten før, for med al det brød det bliver produceret i køkkenet burde jeg have tænkt over det noget før. Men her kommer den. Byg-selv-sandwich med laks/kylling og grøntsager samt friskt langtidshævet hjemmebagt brød bagt på en stenplade.  

Ingredienser:
200 g. Røget laks
2 kyllingebryst
8 skiver serranoskinke
½ salathoved
4 revne gulerødder
1 rødløg
½ Agurk
5 små tomater
Hjemmebagt brød
1 tsk olivenolie
fetaost
basilikumspesto

Sådan gør du:


Bag brødet


Hak grøntsagerne og kom dem i skåle sammen med fisk og kød. Varm kyllingen i ovnen ved 200 grader i 25 minutter.


Hak rødløgene i tern og svits dem i en gryde sammen med olivenolien, til de er gennemsigtige.


Byg din sandwich så den passer bedst til dig.


Det er hurtigt og nemt og smager vældig godt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar