tirsdag den 4. december 2012

Mummy's yummies cookies


Efter jeg er startede på Katedralskolen har jeg fået bekendtskab til mange gode og hyggelige cafeer i Århus C. Mange af dem vidste jeg ikke fandtes, men takket være sene mødetider og lange eftermiddage har jeg fået øjnene op for mange gemte kroge og gader. Heriblandt Kählers coffee station i Bruunsgade. Netop som jeg gik og troede at det var mig der kunne lave den perfekte grød, tog min veninde mig med ind på caféen og gjorde mig opmærksom på deres mange kvalitetsgrøde! - og kager ikke mindst. Den med bærkompot og græsk yoghurt er helt uimodståelig. Udover kager og sandwich, yoghurtis og en fantastisk kaffe, sælges også kageblandinger. Min veninde skaffede os sådanne en, og vi gik i kast med at blande den. Det tog højst en halv time fra den tomme skål blev sat på bordet, til der kom 15 smukke cookies ud af ovnen. De var velduftende, velsmagende og kokkene var mere end veltilfredse.  

Ingredienser:
1 kageæske med pulver og chokolade fra mummy's yummies
1 æg
125 g. Smør
evt. 2 tsk. vaniljepulver

Sådan gør du:

Start med at blødgør smør og tilsæt ægget.


Rør godt rundt indtil blandingen er uden klumper 


Tilsæt nu pulver og chokolade.


Rør igen og tilsæt vaniljepulver og evt. lidt salt.


Tril dejen til kugler og tryk dem flade på en bageplade. Ca. 1 centimeters tykkelse.


Sæt dem i en 200 graders varm ovnen i 11-15 minutter og køl dem derefter af på en rist.


Spis dem imens de er en smule lune og er begyndt at blive knasende og sprøde.


Der er mange andre varianter af samme mærke fx ginger kage, american muffins eller cookies med tranebær og chokolade. De kan alle sammen købes på nettet eller på Kählers coffee station. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar